keskiviikko 6. heinäkuuta 2016

Jatka lausetta...


Jessica laittoi Snaphatissa mulle kuvaa ja sano: "Sun pitäs tehä tää"
Päätin sitten, koska mulla ei oo oikeen muutakaan tekemistä, niin päätin sitten että teen tälläisen ennen kuin lähden Suonenjoelle (mistä muuten saattaa tulla jonkinnäköistä postausta)
Älkää välittäkö, joihinkin näistä ei saata tulla kunnollista vastausta.

Lempiaskellajini...
Lempiaskellajini on ehdottomasti ravi. Osaan työstää tietyillä hevosilla ja poneilla ravia hyvin ja tykkään ravin tasaisuudesta. Tykkään tehdä paljon ravityöskentelyä.

Lähestyessäni estettä...
Mietin yleensä mistä kohtaa ratsuni aikoo hypätä, millainen asentoni on ja missä on seuraava este. Tietyillä poneilla saatan miettiä myös sitä, että kieltääkö se vai ei.


Tallilla pelkään...
Että meidän tallin ilmapiiri olisi huono. Olen kuullut monta kertaa kun jotkut puhuvat toisistaan pahaa vaikka kaikkien pitäisi tulla toimeen toistensa kanssa yhtä hyvin.

Hevosmaailmassa en ymmärrä...
En ymmärrä niitä ihmisiä ketkä pakottavat hevosensa peräänantoon tai muotoon esim sahaamalla. Se ei ole oikein sitä hevosta kohtaan. Itse annan ratsulleni aikaa rentoutua ja aikaa luottaa mun käteen.

Unelmieni hevonen...
Olisi sellainen, joka antaa haastetta, olisi vähän pilkettä silmäkulmassa ja välillä voisi hauskuuttaa mua sen typerillä tempuillaan, mutta silloin kun pyytää jotain, hevonen ymmärtäisi hyvin ja olisi mukava työskentelypari ja tekisi kaiken mukisematta.


En pidä hevosista jotka...
Ovat liian agressiivisia tai liian ns. hulluja. Haluisin joka kerta työskennellä rauhallisen hevosen kanssa, eikä peläten että kohta lähtee hevonen alta.

Hevosenhoitaja...
Olisi hyvä jokaisella hevosenomistajalla olla. Niistä on paljon apua, varsinkin silloin jos itse on esim. matkalla tai kipeänä. Myös kisoissa sellaiset ovat tosi hyviä apukäsiä.

Jos taivaalta tulee vettä kaatamalla ja minulla on tunti kentällä...
Varustautuisin kunnolla ja tunnin jälken vaihtaisin äkkiä kuivat vaatteet päälleni. Sade ei haittaa minua ollenkaan.


Vahvuuksiini ratsastajana kuuluu muun muassa...
Olen aika tempperamenttinen, en ikinä anna hevosen luistaa tehtävistään. Mutta vaikkakin olen hyvin tempperamenttinen, en ikinä suutu liikaa hevoselle, sillä mietin silloin että olenko antanut oikeat avut, ymmärtääköhän tämä nyt mitä minä haluan. Yleensä tässä kohtaa hengittelen hetken ja mietin mitä pitäisi tehdä toisin. Tämän jälkeen yleensä toimii hyvin vaikeatkin tehtävät.

Jos olen yksin tallilla kun sähköt menevät, niin...
En tiedä mitä tekisin. Koskaan ei ole sellaista tilannetta käynyt, että olisin edes yksin tallilla.

Ratsastusleirit...
Ovat koko mun kesän kohokohtia! Rakastan käydä leirillä, tutustua uusiin ihmisiin, uusiin hevosiin ja saan nähdä muitakin talleja kuin kotitallini. Olen käynyt nyt 5 kesää putkeen samalla tallilla leirillä, enkä ole koskaan pettynyt! Suosittelen kaikille käymään ainakin 1 leirillä elämänsä aikana.


Leikkituntien idea...
On tosi kiva ja yleensä meidän tallilla kaikki pukeutuvat jotenkin hienosti. Itse tykkään leikkitunneista, varsinkin kun saa mennä lempiponilla.


Maastoilu on parhaimmillaan...
Todella nopeaa laukkaa jossain pitkällä suoralla. Itse en tykkää maastoilusta ollenkaan, varsinkaan jos siellä vain kävellään. Tykkään enemmän olla kentällä/maneesissa.

Aina kun putoan...
Alan nauramaan (jos ei sattunut pahemmin) ja yleensä hyppään tosi nopeasti takaisin kyytiin. Jos on tullut paha tippuminen, saatan säikähtää sitä ja alan itkemään vaikkei minua olisi edes paljoa sattunut. Mutta silloinkin nousen nopeasti selkään ja jatkan tuntiani normaalisti.


Tässä tämä haaste sitten olikin. Toivottavasti tykkäsitte. Kertokaa tuolla kommenteissa jos haluatte jotain postausta liittyen Suonejokeen. Ja jos joku ei tiedä mitä on tekeillä, niin olen lähdössä sunnuntaina 10.7 Suonenjoelle 3viikoksi talli-ja aupairhommiin. Palkaksi sieltä saa ruuan, asutuksen ja ratsastuksen. Voisin kertoa tämän matkan jälkeen vähäsen mitä teimme siellä yms.
KERTOKAA SIIS KOMMENTTEISSA KIINNOSTAISIKO TÄLLÄINEN

3 kommenttia:

  1. Kiva kuulla ja joo vois sekin olla kiva postaus luettavaksi!

    VastaaPoista
  2. Kivasti jatkoit lauseita, itellä tää postaus on viel nii kesken xD Mut todellakin tee, mua ainakin kiinnostas lukea!

    VastaaPoista
  3. Kiva postaus.=)
    Tee ihmeessä siitä hevoskeikasta pitkä, pitkä postaus.

    Tuo alla oleva kohta, pitää niin paikkansa Viikistä. Siellä todellakin puhutaan ja paljon, eritoten pahaa ja paskaa toisten selän takana. Tätä kannattaisi miettiä, sillä te hoitajat ja tutorit olette tallin käyntikortteja, joiden pitäisi olla esimerkkinä kaikille.

    Ei varmaan ole ainut talli, missä näin on, mutta Viikissä se on pistänyt korvaan ja silmään. Tallilla kaikkien pitäisi olla tasavertaisia, kaikkia kohdeltava hyvin ja pitäisi pystyä tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa.

    Ylin ystävä ei tarvitse eikä pidäkään eikä pystykään olla kaikkien kanssa, mutta ketään ei saisi jättää ulkopuolelle eikä kenestäkään saisi puhua pahaa. Oletteko miettineet miten tämä asia korjaantuisi? Koskettava huomautus sinulta ja jokaisen kannattaa katsoa itseään peiliin ja miettiä mitä voisi muuttaa tai parantaa omassa käytöksessään ja omassa itsessään.

    Tallilla pelkään...
    Että meidän tallin ilmapiiri olisi huono. Olen kuullut monta kertaa kun jotkut puhuvat toisistaan pahaa vaikka kaikkien pitäisi tulla toimeen toistensa kanssa yhtä hyvin.

    VastaaPoista