perjantai 4. toukokuuta 2018

Pitkän hyppytauon jälkeen..

..Minä pääsin hyppäämään vähän Viikissä. Mä varasin itselleni tunnin
3.5 torstaille Viikistä ja sain keskiviikkona kuulla että sillä tunnilla päästäisiin hyppäämään.
Ette tiedäkkään kuinka iloinen olin kun kuulin tämän. Viimeksi olen päässyt kunnolla
hyppäämään maaliskuun alussa ja se on esteratsastaja sielulleni erittäin vaikeaa.
Menin siis tunnilla Minnillä, joka on Viikin uusimpia asukkaita, Minni on kyllä
aikaisemmin asunut Viikissä (elokuu 2015 alkaen) mutta siitä tuli tuntiponi
ponikoululle maaliskuussa (?) Tunti aloitettiin känyti-ravi siirtymisillä joissa Minni oli ihan
hyvin kuulolla, vähän löysän oloinen näin alkuun. Sitten siirryttiin kahdelle
pääty-ympyrälle joilla tehtiin laukanostoja molempiin suuntiin + ravityöskentelyä.
Minni puski vasempaan suuntaan todella paljon sisälle, sisäpohje pääsikin kunnolla töihin.




 

Sitten hypättiin ja aloitettiin ekana oikeassa kierroksessa 2krt sininen
pysty joka sujui molemmilla kerroilla hyvin. Sitten hypättiin 2krt vasemmassa kierroksessa
punainen pysty jonka alla oli 2 tötteröä. Lopuksi otettiin 3 esteen rata: ensin oikeassa
kierroksessa sininen pysty, sitten raviinsiirtyminen ja ravilähestyminen lävistäjä-sieniesteelle,
jonka jälkeen vasemman laukan nosto ja vasemassa kierroksessa punainen tötteröpysty.
Minni oli hypyissä tosi kiva ja tasainen, mutta vikan esteen jälkeen pyrki vähän vahvaksi.
Minni oli todella kiva ja olisi kiva hypätä tällä tammalla joskus uudestaankin!





Huomaa kyllä istunnasta mun hyppytauon :D



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti